Dieta antyzaparciowa

Dieta antyzaparciowa to doskonały sposób na pozbycie się zaparć i problemów trawiennych oraz uregulowanie funkcjonowania układu pokarmowego. Ten specyficzny plan żywieniowy ułatwia bowiem wydalanie kału, a tym samym poprawia komfort życia osób ze skłonnościami do zaparć. Dieta antyzaparciowa jest przeznaczona nie tylko w celu eliminowania zaparć, ponieważ stanowi również istotny element zapobiegania takim dolegliwościom, jak miażdżyca, kamica nerkowa, zespół jelita drażliwego, cukrzyca, otyłość, schyłek jelita grubego oraz zmiany nowotworowe w układzie pokarmowym.

W diecie antyzaparciowej najistotniejszą rolę odgrywają produkty stanowiące bogate źródło błonnika. Błonnik reguluje procesy trawienne i usuwa resztki pokarmu, które gromadzą się w jelitach i żołądku. Usuwanie resztek pożywienia z przewodu pokarmowego oraz zapobieganie procesom gnilnym tych resztek to właściwości także innych substancji pochodzenia roślinnego, takich jak pektyna, lignina i hemiceluloza (polisacharydy roślinne). Codzienne zapotrzebowanie na te składniki odżywcze wynosi 40 g, jednak w przypadku osób wykazujących tendencję do częstych zaparć dawka ta powinna wzrosnąć do 50-70 g na dobę.

Usuwanie resztek pożywienia z żołądka to nie jedyna właściwość polisacharydów roślinnych. Mogą one również zapobiegać uczuciu głodu i dawać uczucie sytości, ponieważ zapełniają po części żołądek z powodu pęcznienia po ich przełknięciu. Warto wiedzieć, że polisacharydy roślinne obniżają poziom szkodliwego cholesterolu LDL i zwiększają ilość dobrego cholesterolu HDL, a także utrzymują w normie stężenie glukozy we krwi.

Na diecie antyzaparciowej można spożywać dużo dowolnych owoców i warzyw bogatych w błonnik pokarmowy, soki owocowe bez cukru, przeciery warzywne oraz owocowe galaretki, budynie, kisiele i desery. Dopuszczalne są duszone dania z mięs oraz mięso smażone beztłuszczowo, chuda szynka i polędwica, zupy jarzynowe oraz gotowane i pieczone ziemniaki. W spożywaniu masła należy zachować umiar. Można pić bez ograniczeń odtłuszczone mleko oraz wyprodukowane na jego bazie przetwory mleczne: kefir, serwatka, maślanka, jogurt, twaróg i ser biały. Ponadto dozwolone są takie produkty, jak napary ziołowe, słaba kawa i herbata, powidła, dżem, miód, oleje roślinne, ryby oraz jaja.

Istnieje też cały szereg produktów zakazanych, które mogą wzmacniać tendencję do zaparć i których należy unikać będąc na diecie antyzaparciowej. Niewskazane jest tłuste mięso, tłuste ryby i tłuste wędliny, smażone i pieczone potrawy, produkty typu fast food, pełnotłuste mleko i jego przetwory (śmietana, kefir, ser twarogowy z wysoką zawartością tłuszczu), a także mąka pszenna, kukurydziana i ziemniaczana. Na diecie antyzaparciowej nie można jeść pieczywa pszennego oraz razowego miodem z powodu niewielkiej ilości błonnika pokarmowego. Poza tym do produktów zakazanych należy alkohol, mocna kawa i herbata.

3 odpowiedzi na „Dieta antyzaparciowa

  1. Austlync pisze:

    Cephalexin Side Affects In Dogs Efectos Cialis Propecia Preparado Oficinal cialis 5 mg best price usa Order Viagra Without Prescription Doxycline Hyclate 100mg Purchase Acquistare Viagra In Contrassegno

  2. Austlync pisze:

    Article9 dapoxetine Propecia Side Effects Reviews 5 Mg Cialis Prices Cialis 5 Mg Precio

  3. Austlync pisze:

    Donde Puedo Comprar Lexapro En Canada Viagra Sin Receta Precio viagra Cialis Cardiaque Priligy 30 Mg Vademecum Lisinopril From India Pharmacy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *