Dieta niskoenergetyczna

Dieta niskoenergetyczna polega na takim zmodyfikowaniu planu żywieniowego, żeby bilans energetyczny był ujemny. W tym celu należy zmniejszyć dzienną porcję przyjmowanych kilokalorii. Niski bilans energetyczny powoduje, ze organizm pobiera energię nie z pożywienia, ale z tkanki tłuszczowej, jednocześnie ją spalając. Dieta niskoenergetyczna to doskonały wybór dla osób z dużą nadwagą i otyłością. Tempo chudnięcia wynosi 1 kg na tydzień.

Główną zasadą diety niskoenergetycznej jest zmniejszenie kaloryczności pożywienia do tego stopnia, że dostarczamy swojemu organizmowi mniej kalorii na dobę niż wynika to z naszego zapotrzebowania kalorycznego. Im bardziej zmniejszymy kaloryczność posiłków, tym szybciej będzie przebiegał proces chudnięcia. Jednak nie wolno zapominać, aby dieta była dobrze zbilansowana pod względem składników odżywczych – w innym przypadku mogą pojawić się komplikacje zdrowotne. Zaleca się zmniejszenie kaloryczności posiłków o 500-1000 kcal.

Będąc na diecie niskoenergetycznej nie powinno się posilać produktami z wysoką zawartością węglowodanów łatwo przyswajalnych, czyli cukrów prostych. Potrzebne jest wyeliminowanie białego pieczywa, białego ryżu, czekolady i słodyczy.

Ponadto należy ograniczyć tłuszcze, ponieważ są one gromadzone w organizmie od razu po przejściu przez proces trawienia. Warto więc smażyć beztłuszczowo lub zrezygnować z potraw smażonych na rzecz gotowanych. Trzeba pamiętać, że istnieją tzw. „tłuszcze ukryte” – dodawane do pożywienia, których obecności często jesteśmy nieświadomi. Znajdują się one w ciastach, wypiekach, szynce czy serze żółtym. Szczególnie niekorzystne są tłuszcze utwardzone (tłuszcze trans), dodawane do wielu margaryn, słodyczy i fast foodów.

Nie należy ograniczać ilości spożywanego białka. Przy niedoborach białka następuje wyniszczenie organizmu, ponieważ to właśnie ono jest podstawowym elementem budulcowym ludzkiego ustroju. Zadbaj zatem o spożywanie bogatego w pełnowartościowe biało mięsa, jaj i mleka. Zalecane jest spożywanie dużej ilości świeżych owoców i warzyw. Nie wolno natomiast jeść owoców suszonych i kandyzowanych.

Odchudzaniu metodą niskoenergetyczną powinno towarzyszyć uzupełnianie płynów (2litry wody niegazowanej na dobę), regularność pór posiłków, jedzenie częstych posiłków w małych ilościach oraz nie później niż do godziny 18:00. Dieta niskoenergetyczna przynosi najlepsze oraz najszybsze rezultaty, jeżeli jest połączona z aktywnością fizyczną. W razie wystąpienia objawów takich jak zmęczenie, utrata sił witalnych i gorsza sprawność psychofizyczna, należy skonsultować się z lekarzem w celu ustalenia nieco większej dobowej dawki kalorii.

2 odpowiedzi na „Dieta niskoenergetyczna

  1. Austlync pisze:

    Tadalafil Generico Paypal buy vardenafil 40 mg malaysia Chlomid Nolvadex Supplier Legally Stendra Best Buy Medicine Pharmacy

  2. Austlync pisze:

    Viagra E Fecondazione cialis cheapest online prices Viagra Marocain Plante Medicinale Cheap Ciealis Buy Generic Prednisone Online

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *