Dieta wiosenna

Odchudzanie to nie jedyny rezultat diety wiosennej (nowalijkowej), bowiem plotka głosi, że dieta ta pomaga pozbyć się cellulitu – pomarańczowej skórki, będącej zmorą wielu kobiet. Łączna wartość energetyczna wszystkich posiłków przyjmowanych na dobę nie może przekroczyć 1500 kcal, przy czym należy brać pod uwagę nie tylko zmniejszenie kaloryczności produktów, ale również jakość pożywienia, które przyjmujemy.

Najważniejsze w diecie wiosennej jest jedzenie dużej ilości warzyw i owoców (stąd wynika nazwa diety, gdyż większość owoców i warzyw – nowalijek – wyrasta na wiosnę). Istotne są warzywa strączkowe, bogate w białko (groch, fasola, bób, soja i jej przetwory, soczewica). Poza nimi dozwolone są ryby, kasze, kleiki oraz produkty z zawartością węglowodanów złożonych, czyli pieczywo z pełnego przemiału, brązowy ryż i razowy makaron. Można spożywać także odtłuszczone mleko i jego przetwory: jogurt naturalny, chudy ser biały, kefir.

W diecie 1500 kcal istnieje szereg produktów, których nie należy przyjmować. Do tej grupy zalicza się cukier, tłuste wędliny, biały chleb, tłuszcze pochodzenia zwierzęcego, wieprzowina oraz dania błyskawiczne (tzw. dania instant). Na diecie nie wolno używać soli kuchennej – można zastąpić ją ziołami. Niewskazane jest smażenie na tłuszczu zwierzęcym. Zamiast tego poleca się smażyć beztłuszczowo, używać oliwy z oliwek lub gotować na parze.

Dieta wiosenna

Zasady diety wiosennej są bardzo proste i nawiązują do zasad diety 1000 kcal. Dziennie zjadamy pięć małych posiłków, które łącznie nie mogą zawierać więcej niż1500 kcal. Konieczne jest picie przynajmniej 2 litrów niegazowanej wody mineralnej na dobę. Dieta jest dobrze zbilansowana pod względem wartości odżywczych – warzywa i owoce to prawdziwa kopalnia witamin, błonnika i pierwiastków śladowych, mączne produkty razowe dostarczają energii dzięki wolno przyswajalnym węglowodanom złożonym, chude mięso jest źródłem białka, a ryby dostarczają organizmowi nienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny omega. Dieta wiosenna jest tak zdrowa, że mogą ją stosować wszystkie osoby bez poważnych problemów zdrowotnych.

Zmniejszenie ilości przyjmowanych kalorii powoduje, ze organizm nie pobiera energii z pożywienia, ale z tłuszczu zmagazynowanego w ciele.

Tempo chudnięcia jest powolne w porównaniu z dietami typu błyskawicznego. Na diecie wiosennej można schudnąć 1 kg w ciągu tygodnia. Mimo iż dla niektórych może to być zbyt mało, dietetycy zachwalają takie tempo odchudzania, uznając je za najzdrowsze, nieobarczone ryzykiem pojawienia się efektu jo-jo i dające dosyć trwałe efekty. dieta powinna trwać do 21 dni. Jeżeli chcemy kontynuować ją dłużej, należy skonsultować się z lekarzem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *