Jak jeść i nie przytyć?

Jak jesc i nie przytyc

Nie każdy rodzaj pożywienia powoduje tycie, dlatego dieta odchudzająca wcale nie musi wiązać się z ciągłym uczuciem głodu, rezygnacją z ulubionych smaków i monotonią w żywieniu.

Podczas odchudzania się można praktycznie bez ograniczeń jeść owoce. Wyjątkiem jest awokado, które oprócz fruktozy (cukrów roślinnych) zawiera także tłuszcz. Niewskazane są także banany i winogrona – najbardziej kaloryczne z owoców. warzywa również doskonale nadają się na bazę posiłków dietetycznych. Najlepiej jeść je w postaci surowej i po zmiksowaniu w postaci przecieru warzywnego. Można je również gotować na parze i piec w folii aluminiowej, bez dodatku tłuszczu.

Ta sama zasada powinna dotyczyć przyrządzania mięs – można je smaży c i piec beztłuszczowo. Jednak jeżeli już musimy użyć tłuszczu, niech będą to oleje pochodzenia roślinnego zamiast tłuszczów zwierzęcych.

Jeżeli lubisz słodycze, podczas diety wcale nie musisz rezygnować ze słodkich produktów. Oczywiście tradycyjne słodycze powinno się raczej wyeliminować, natomiast można jeść suszone owoce oraz batony dietetyczne.

Z myślą o osobach na diecie powstała cała gama produktów dietetycznych typu light. Do ich wyprodukowania zamiast cukru używa się sztucznych substancji słodzących (aspartam, acesulfam K, źródło fenyloalaniny), które są o wiele mniej kaloryczne. Niestety spożywane regularnie, mogą wywołać skutki uboczne, toteż produkty typu light można jeść sporadycznie.

Istotne jest umiejętne zastępowanie produktów tuczących tymi, które nie powodują tycia. Chleb biały powinno się wyeliminować na rzecz pieczywa razowego z pełnego przemiału. Tradycyjny makaron warto zastąpić makaronem razowym, a biały ryż – ryżem brązowym. Mleko pełnotłuste i jego przetwory usuń z jadłospisu, a zamiast nich stosuj mleko odtłuszczone i jego pochodne. Zamiast tłustej śmietany do sałatek można zastosować jo9gurt naturalny.

Ważne jest również to, o jakich porach jemy. Nie solno jeść po godzinie 18:00. Jeśli zjemy coś bezpośrednio przed snem, nasz organizm nie będzie miał okazji do zużycia energii pochodzącej z późnej kolacji i zmagazynuje popod postacią tkanki tłuszczowej.

Jak widać dieta wcale nie musi oznaczać głodówki! Wystarczy tylko trochę zmodyfikować swój plan żywieniowy, aby jeść smacznie, a do tego zdrowo i dietetycznie!

Ten wpis został opublikowany w kategorii odchudzanie. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *