Spalanie tłuszczu

Spalanie tłuszczu

Proces spalania tłuszczu jest podstawą utrzymania prawidłowej masy ciała i osiągnięcia szczupłej sylwetki. Za spalanie tłuszczu odpowiada w głównej mierze metabolizm, czyli przemiana pożywienia na energię. Przyspieszanie spalania tkanki tłuszczowej jest możliwe poprzez stosowanie odpowiedniej diety oraz uprawianie aktywności fizycznej.

Spalanie tkanki tłuszczowej zachodzi z udziałem enzymów, hormonów, witamin i białek. Umiejętnie skomponowany plan żywieniowy umożliwia pobudzenie procesów spalania tłuszczu. Udowodniono, że pod wpływem witaminy C stymulowana jest produkcja noradrenaliny, hormonu odpowiadającego m.in. za przemianę tłuszczu w energię.

Właściwości spalające tłuszcz wykazuje m.in. zielona herbata, l-karnityna, kwas linolowy CLA, guarana i kofeina. Są to składniki większości suplementów diety zwanych fat burnerami lub spalaczami tłuszczu. Przyjmowanie takich preparatów w połączeniu z aktywnością fizyczną pozwalają na skuteczne i szybkie spalanie tłuszczu.

Kwas linolowy chroni błony śluzowe jelita cienkiego i grubego. Dobra kondycja błon śluzowych jelit powoduje, że tłuszcz z pożywienia jest zatrzymywany w jelitach i w niedługim czasie po spożyciu zamieniane na energię. Kwas linolowy znajduje się m.in. w siemieniu lnianym i produktach zbożowych z pełnego przemiału.

L-karnityna jest substancją, której ludzki organizm nie jest w stanie wytworzyć samodzielnie. Z tego powodu tak często znajduje się ona w skaldzie suplementów diety wspomagających odchudzanie. Można ją jednak przyswoić wraz z pożywieniem, dlatego w diecie sprzyjającej spalaniu tkanki tłuszczowej muszą znaleźć się produkty bogate w l-karnitynę: przetworu mleczne, drób, szynka, konina, jagnięcina i baranina.

Wymienione wyżej produkty zawierają pełnowartościowe białko złożone z długich łańcuchów aminokwasów. W celu rozdrobnienia tych łańcuchów organizm potrzebuje bardzo dużo energii, którą pobiera z tkanki tłuszczowej. Białko to składnik również nabiału oraz warzyw strączkowych.

Częstą przyczyną rozwijania się tkanki tłuszczowej jest niedobór tauryny. Tauryna jest niezbędna do produkowania przez przysadkę mózgową hormonu wzrostu, który w dużym stopniu odpowiada za rozkładanie tłuszczu, a następnie jego usuwanie z organizmu lub przemieszczanie do tkanek w postaci energii.
Mięso, wątróbka, żółtko jaj, soja i jej przetwory – te produkty to źródło choliny, której niedobór wywołuje proces rozkładu cholesterolu. W ten sposób substancje odpowiedzialne za spalanie tkanki tłuszczowej przemieszczają się z utrudnieniem do komórek tłuszczowych.

Ten wpis został opublikowany w kategorii odchudzanie, zdrowie. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Spalanie tłuszczu

  1. Magda pisze:

    Miałam podobny problem ze spalaniem tłuszczu. Wszystko co zjadłam „osadzało” się na pupie i bioderkach. Zaczęłam stosować dietę opartą na suplementach, która rozbijały tłuszcz zamieniając go w masę mięśniową. Do tego dochodził zestaw witamin. Zdecydowałam się na taką dietę, bo nie miałam czasu przygotowywać samodzielnie pełnowartościowych posiłków. Polecam wszystkim, niezależnie od „wielkości” nadwagi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *